Μαζί με τους τετράποδους στο ξενοδοχείο; Γίνεται!

Από την Ελένη Κεφαλοπούλου

Ο νόμος δεν είναι με το μέρος μας, αλλά ας δούμε τι γίνεται στην πράξη και τι σε περίπτωση που ο ξενοδόχος άλλαξε γνώμη.

Photo courtesy of Carlo Raciti | www.carloraciti.com

Photo courtesy of Carlo Raciti | www.carloraciti.com

 

Τα καταλύματα που δέχονται ζώα στην Ελλάδα δεν είναι, δυστυχώς, πάρα πολλά, με αποτέλεσμα ο φιλόζωος ταξιδιώτης να ταλαιπωρείται. Αν και η κρίση έχει κάνει τους ξενοδόχους λιγότερο… επιλεκτικούς, κι έτσι υπάρχουν όλο και περισσότερες επιλογές, καλό είναι να ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας, ώστε κανείς να μην μπορεί να σας κλείσει την πόρτα μόνο και μόνο επειδή θέλετε να κάνετε διακοπές με την τετράποδη συντροφιά σας.

 

Τι προβλέπει ο νόμος;

Στα ξενοδοχειακά καταλύματα υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας ζώων εφόσον το επιτρέπει η επιχείρηση. Ο κανονισμός σχέσεων ξενοδόχων – πελατών είναι αυτός που αναφέρει κανόνες και όρους για τη διαμονή και την πιθανή ακύρωση. Ο νόμος είναι του 1986 (Ν. 1652/30-10-1986, ΦEK 167 A’) και απαγορεύει τα κατοικίδια εντός ξενοδοχείου. Τα επιτρέπει μόνο σε ειδικούς χώρους (άρθρο 23), που ελάχιστα ξενοδοχεία έχουν.

 

Στην πράξη

Υπάρχουν ξενοδοχεία που δέχονται κατοικίδια, είτε με κάποια ημερήσια αποζημίωση είτε δωρεάν. Ειδικότερα στα ξενοδοχεία που βρίσκονται σε πόλεις προσφέρονται ειδικά δωμάτια τα οποία δεν έχουν στο δάπεδο μοκέτες ή χαλιά (για την αποφυγή μετάδοσης παρασίτων και για περισσότερη καθαριότητα). Στα νησιά συνήθως προσφέρεται κάποιο δωμάτιο λιγότερο κεντρικό.

Οπωσδήποτε αναφέρετε κατά την κράτηση ότι έχετε μαζί σας ζώο -ώστε να γίνουν τυχόν διευθετήσεις-, κατά τη διαμονή φροντίστε να μην ενοχλείτε τους άλλους πελάτες και κατά την αναχώρηση αφήστε το δωμάτιο όσο γίνεται καθαρό. Μόνον έτσι θα εξασφαλίσουμε ότι τα ξενοδοχεία που σήμερα μας δέχονται δεν θα αλλάξουν γνώμη στο μέλλον.

Η πιο εύχρηστη και καλύτερα ενημερωμένη ιστοσελίδα για να βρείτε ξενοδοχεία στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο που θα σας δεχτούν μαζί με το κατοικίδιό σας, δυστυχώς μόνο στα Αγγλικά είναι η: www.officialpethotels.com.

 

Ο ξενοδόχος άλλαξε γνώμη;

Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος έχει κατά την κράτηση δεσμευτεί να δεχτεί το ζώο, αλλά τελικά αθετήσει τη συμφωνία με τον πελάτη, μπορεί να γίνει καταγγελία.

Ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να ενημερώσει την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού του ΕΟΤ – αναλόγως του πού βρίσκεται το ξενοδοχείο (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα κ.λπ). Τα τηλέφωνα επικοινωνίας με τα τοπικά γραφεία βρίσκονται στο site του ΕΟΤ (www.gnto.gr).

Η παραβίαση της συμφωνίας χαρακτηρίζεται νομικά «παραπλανητική διαφήμιση» και «αθέτηση συμφωνίας» και οι κυρώσεις προβλέπονται στο Ν. 2160/93.



Για να προχωρήσει η καταγγελία, θα πρέπει:

  • Ο πελάτης να έχει επιβεβαιωμένη κράτηση (ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο) με ημερομηνίες, όπου θα αναγράφεται ότι έχει συμφωνηθεί και η φιλοξενία του ζώου.
  • Να έχει γίνει ακριβής περιγραφή του σκυλιού. Ο ξενοδόχος θα πρέπει να γνωρίζει αν πρόκειται για σκυλί επιθετικό ή δύστροπο σε σχέση με τα άλλα (οπότε πιθανόν να σας ζητήσει να φοράει υποχρεωτικά φίμωτρο).

 

Το χρονικό μιας απόρριψης που οδήγησε σε πρόστιμο

Μας διηγείται την εμπειρία του ο Γ. Δ.:

«Πέρυσι, μόλις αποφάσισα πού θα πάω διακοπές, φρόντισα με βασικό γνώμονα το σκύλο μου να αναζητήσω δωμάτιο μέσω του booking.com. Δυσκολεύτηκα να βρω κάτι που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας. Επέλεξα τελικά ένα ξενοδοχείο λίγο έξω από τη Χώρα της Μυκόνου. Εκανα κράτηση και έβαλα σημείωση ότι έχω ένα Κόκερ Σπάνιελ. Η αίτησή μου έγινε δεκτή.

Μία εβδομάδα πριν πάω στο νησί, τηλεφώνησα στο ξενοδοχείο για να μάθω εάν μπορούν να μας παραλάβουν από το λιμάνι. Χωρίς όμως να περιμένω τέτοια συμπεριφορά, η ιδιοκτήτρια άρχισε να μου μιλάει άσχημα, να φωνάζει ότι τα σκυλιά της έχουν φάει τις πόρτες και ένα τραπεζάκι και ότι δεν μας δέχεται. Επιπλέον, απαίτησε να ακυρώσουμε από το booking.com την κράτησή μας, καθώς, όπως ισχυρίστηκε, είχε ζητήσει να αλλάξουν τα δεδομένα για το ξενοδοχείο της και να αναφέρεται πως δεν γίνονται δεκτά κατοικίδια.

Το booking.com άμεσα διέψευσε τον ισχυρισμό πως είχε γίνει αίτημα για αλλαγή των στοιχείων. Ακολούθως τηλεφώνησα στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κυκλάδων και κατήγγειλα το γεγονός.

Από εκεί μου έδωσαν οδηγίες για το πώς πρέπει να χειριστώ την κατάσταση, με βοήθησαν στην εύρεση νέου καταλύματος και επέβαλαν στην ξενοδόχο πρόστιμο 1.000 ευρώ για «παραπλανητική διαφήμιση». Επιπλέον, έγινε έλεγχος και βρέθηκε ότι αναγράφει περισσότερα από τα δωμάτια που διαθέτει, για να φαίνεται πιο μεγάλη η ξενοδοχειακή μονάδα, κατάσταση για την οποία εκκρεμεί εις βάρος της νέο πρόστιμο 8.000 ευρώ.»

 

Διαβάστε ολόκληρο το νόμο εδώ.

Περισσότερα άρθρα για μεταφορές και διακοπές

Μετακινήσεις των τετράποδων με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Θα χρειαστεί ο σκύλος ή η γάτα μας να ταξιδέψει σε κλουβί μεταφοράς;
Αποφεύγοντας τη θερμοπληξία
Το σκυλίσιο ή γατίσιο βαλιτσάκι των διακοπών
Μπορεί να φάει φρούτα;
Φοβάται να μπει στο αυτοκίνητο;
Δεν φοβάμαι το πλήθος
Σκυλιά στη θάλασσα και νόμοι; Μαγική εικόνα.
Πες μου τη φυλή του σκύλου σου να σου πώ αν κολυμπάει!
Πώς θα μάθουμε στο σκύλο μας να κολυμπάει;

 

vacation



Comments are closed.